Filmová recenzia – Reklama na letnú nudu

Smolu nosíš ty, láska – romantická komédia

„Stvorili sme film, pri ktorom si diváci spomenú, že stále existujú krásne veci.“ Slová producentky a hlavnej hereckej protagonistky slovensko-českej komédie Smolu nosíš ty, láska očkujú diváka pocitom, že s jej letnou romancou môže príjemne snívať. Pravdou je, že pri nej skôr zaspí.

Natočiť dobrú romantickú komédiu je kumšt. Ešte väčší „kumšt“ však je natočiť film tak zúfalo nudný a bezobsažný, ako je debut Sama Spišáka a Lukáša Obermajera. Sezóna letných kín má určite svoje špecifiká – nepotrebuje umelecké zázraky a prívetivo prehliadne aj to, čo by bez promile z letných drinkov ťažko prešlo. Na niektoré diela je však krátky aj ten najsilnejší opar z „téglikáča“.

Základ príbehu odohrávajúceho sa na chorvátskom ostrove Hvar pritom paradoxne vôbec beznádejne nevyznieva – rozhodne nie z hľadiska žánru. Točí sa okolo päťdesiatročnej právničky Moniky, ktorá sa svoj doterajší „perfektný“ (rozumej sterilný a nudný) život rozhodne prehodnotiť s postarším slobodomyseľným inštruktorom Igorom. Ten ju pod prísľubom lezeckého dobrodružstva vyvezie k moru.

Človek by čakal, že sa tí dvaja budú nemotorne zbližovať, z čoho vzíde nejaká tá romantika. A že dôjde aj na humor, pretože keď prelínate svety upätej právničky a neukotveného „adrenalíniaka“, musí to logicky vybuchovať. Ani jedno sa nekoná. Áno, Monika Michaely Mikulášovej-Čobejovej je upätá, no upätou zostane, aj keď sa snaží prehrať do úlohy znovuprebudenej hipísačky. A Ivan Franěk (Igor) síce čaruje svojím bonvivánskym sexappealom, ale nejako sa nemá do koho zamilovať a ani tú športovú posadnutosť mu vlastne neveríme.

Čo je však úplne najhoršie, za celý čas sa nič nestane. Aj reklamný spot na dovolenku pri mori (ktorému sa film nebezpečne podobá) pôsobí popri „dobrodružstve“ Moniky a Igora ako veľký akčný zážitok. Situáciu nezachránia horkokrvní Balkánci, „stroskotanie“ na opustenom (!) ostrove, paraglajding, odskok do slovenských jaskýň, ba dokonca ani zapojenie mladšej milostnej dvojice a neverného manžela (tých režisér pre istotu rýchlo odprevadí zo scény).

Letné romance na letnom plátne bývajú vítaným spestrením, ale túto radšej vynechajte.

Smolu nosíš ty, láska

Foto Cinemart