Rozhovor

Zákazníci Skylinku o vysielanie Markízy neprídu

Matthias Settele

V slovenských médiách sa od novembra množia správy o ukončení pozemného vysielania slovenskej televíznej stanice Markíza a na Skylink sa začína obracať stále viac divákov s otázkami a obavami, či skutočne o vysielanie Markízy prídu. Vítame preto, že nám rozhovor poskytol ten najpovolanejší – generálny riaditeľ televízie Markíza, pán Matthias Settele.

Dobrý deň pán generálny riaditeľ, ako to teda je, prídu diváci Skylinku o programy Markíza, Doma a Dajto?

Zákazníci Skylinku sa môžu upokojiť – o žiadny z našich programov neprídu a nemusia mať preto žiadne obavy – všetky naše stanice, teda Markízu, Doma a Dajto budú môcť sledovať aj naďalej. Zároveň ale musím tiež dodať, že sme sa rozhodli vysielať tieto programy už len v kvalitnejšej HD verzii – teda vo vysokom rozlíšení, a to konkrétne od 1. januára 2017. Zákazníkom Skylinku z ponuky vypadne len menej kvalitné vysielanie stanice Markíza v nižšom rozlíšení (SD). Diváci by si preto mali dať len pozor, či pre satelitný príjem našich staníc používajú vhodné prijímacie zariadenie. O tom ale, pokiaľ viem, divákov už dlhšiu dobu informujete.

Ktorí diváci teda o Markízu prídu?

Ako som už hovoril, divákov satelitnej televízie sa tieto zmeny nedotknú. Stanice skupiny Markíza už nebude možné prijímať prostredníctvom klasickej antény na streche domu, respektíve cez tzv. DVB-T tuner. Stane sa tak od 1. januára 2017. Týmto krokom reagujeme na trendy v oblasti televízneho vysielania vo svete. Stanice Markíza, Doma a Dajto budú aj naďalej dostupné cez satelit, ktorý práve využívajú zákazníci Skylinku a ďalej aj prostredníctvom káblovky alebo IPTV.

A čo naši českí diváci? Budú môcť aj títo Markízu sledovať?

To je veľmi dôležitá otázka. Vieme, že je Markíza populárna nie len na Slovensku, ale aj v Čechách a som preto rád, že už môžeme jej sledovanie umožniť tiež českým divákom. Televízny program je zložený z dvoch základných častí: z programov domácej produkcie (kam patrí aj spravodajstvo a publicistika) a z tzv. akvizičnej (kam patria zahraničné filmy, seriály a programy vyrábané na základe udelenej licencie). Vlastnú tvorbu môžeme šíriť aj bez geografického obmedzenia. Naopak akvizičné programy môžu byť vysielané len na území Slovenska. Práve z tohto dôvodu sme vytvorili stanicu Markíza International, aby to najlepšie z tvorby našej televízie bolo dostupné aj divákom v Českej republike.

Tak to je dobrá správa pre všetkých divákov. Prezraďte nám preto, čo nového Markíza chystá a na čo sa môžu zákazníci Skylinku tešiť?

Markíza v roku 2017 ponúkne kombináciu obľúbenej klasiky, ako Horná Dolná, Kredenc, Tvoja tvár znie povedome, Hlas, Chart Show, Svokra či Farma. K tomu samozrejme prinesieme aj nové projekty, ako napríklad Divoký zapadákov, Kuchyňa, Hviezdna párty, O 10 rokov mladší alebo Baby boom. A nezabúdajme ani na spravodajstvo a publicistiku – všetko sú to programy, ktoré majú ľudia radi a ktoré predstavujú všetky „farby“ televízie. Dúfam teda, že sa páčia a naďalej budú páčiť aj divákom Skylinku.

Ale nechajme na chvíľu televíziu. Vy sám ste na Slovensku veľmi známa osobnosť a našich čitateľov a divákov by určite zaujímala Vaša osoba. Čo musí človek vedieť, aby sa mohol stať šéfom poprednej Slovenskej komerčnej televízie?

Pracoval som ako novinár, spisovateľ a manažér. A pokiaľ ide o televíziu, venoval som sa predovšetkým obsahovej zložke vysielania, produkcii a nastavovaniu programovej štruktúry. Všetko bolo veľmi zaujímavé. A čo musí človek vedieť? No, myslím, že musí byť hlavne otvorený, zaujímať sa o veci, myslieť inovatívne a mať odvahu. Ale v živote nejde len o prácu, môj život sa samozrejme odvíja aj mimo televízie. Medzi moje záľuby patrí predovšetkým futbal, tenis a golf, ale oddýchnem si aj pri dobrej knihe, partii šachu alebo hraní na gitare.

Matthias Settele

je generálnym riaditeľom skupiny Markíza od 1. októbra 2013. Pred nástupom do nadnárodnej mediálnej spoločnosti Central European Media Enterprises (CME) zastával pozíciu generálneho manažéra v spoločnosti Turner Nordic a Baltic a pôsobil ako senior konzultant pre rakúsku verejnoprávnu televíziu ORF. Taktiež bol televíznym a produkčným konzultantom pre viaceré medzinárodné televízne skupiny vrátane RTL Group, MTG/Viasat Group a Turner Broadcasting International, ako aj televízne stanice, produkčné spoločnosti a univerzity v rámci Európy. Pred začiatkom dráhy konzultanta pracoval ako Senior Vice Prezident pre obchodné záležitosti pre spoločnosť RTL v Nemecku. Žije vo Viedni, kde prednášal na dvoch vysokých školách a je tiež autorom troch kníh. Vyštudoval históriu a nemeckú literatúru, po škole v roku 1991 začínal ako televízny a rozhlasový redaktor v ORF.

Viac nájdete v tabletovom magazínu, ktorý je dostupný pre iOS a Android, alebo pre PC.
Rozhovor
Foto TV Markíza

Kompletné magazín s množstvom ďalších článkov nájdete voľne k stiahnutiu na